سیویل سان
تولید کننده تجهیزات قالب بندی بتن

جک سقفی یا جک ساختمانی یکی از ابزار موقت در ساختمان سازی می باشد که فشار وارده از سقف را برای جلوگیری از ریزش سقف تحمل می کند. قیمت جک سقفی به تاریخ امروز به شرح زیر می باشد.

قیمت روز جک سقفی

نوع جک قیمت (تومان)
جک سقفی سبک 50,200
جک سقفی سنگین 50,200

بروزرسانی سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

2.1/5 - (58 رای)

فروش اقساطی فروش با قیمت ویژه مشاوره رایگان

وزن جک سقفی

نوعپایینبالالولهوزن (kg)
سبک 3 متری1.51.52
سنگین 3 متری1.522.5
سبک 3.5 متری222
سنگین 3.5 متری222.5
سنگین 4 متری222.5
سنگین 4.5 متری22.52.5
سنگین 5 متری2.52.52.5
عراقی سنگین 4 متری222.5
عراقی سنگین 5 متری2.52.52.5

ارتباط با کارشناسان
چت با واحد فروش

نمودار تغییرات قیمت

تامین اضطراری

ارسال فوری به سراسر کشور

پشتیبانی

مشاوره و خرید 24 ساعته

پرداخت امن

دارای نماد اعتماد الکترونیک

تضمین کیفیت

تضمین کیفیت محصولات

ضمانت بازگشت

تا قبل از نصب و استفاده

جک سقفی یا جک ساختمانی چیست؟

جک سقفی یا جک ساختمانی همان طور که از اسمش پیداست، میزان باری که از سقف وارد می شود را تحمل می کند و به عنوان یک تکیه گاه برای سقف عمل کرده و مانع از ریختن سقف می شود. صرف نظر از نوع سقف (تیرچه بلوک، وافل، یونولیت و…) برای پایداری سقف به یک تکیه گاه جهت تحمل بار سقف نیاز است که از جک ساختمانی برای این کار استفاده می کنند.

کاربرد جک سقفی

جک های ساختمانی در پروژه ای عمرانی کاربرد زیادی دارند. فرقی نمی کند در حال ساخت ساختمان یک طبقه یا یک برج هستید، برای نگهداری سقف مجبور به استفاده از جک خواهید بود. جک یک ابزار موقت در ساختمان سازی است که برای نگه داشتن سقف تا پایان ساخت یک طبقه مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به این که جک، فشار سقف را تحمل می کند، کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. عدم انتخاب نوع جک مناسب و عدم استفاده از جک با کیفیت ، می تواند باعث خسارت های جبران ناپذیری شود. در ویدئو زیر نتیجه استفاده از جک غیر استاندارد را می توانید مشاهده کنید.

ویدئو های بیشتر در کانال آپارات

انواع جک و کاربرد ها

جک زیر سقفی با توجه به نیاز مشتری در انواع مختلف تولید می شود. کلیه جک ها از سه قسمت نری (جک داخلی یا قسمت بالایی)، مادگی (جک خارجی یا قسمت پایینی) و رزوه تشکلی می شود. جک ها را می توان از نظر طراحی، وزن و سایز دسته بندی کرد. در این قسمت انواع جک و کاربرد هر یک را مشخص می کنیم.

از لحاظ طراحی و نوع ساخت جک ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • جک صلیبی یا تی (T) شکل 
  • جک عراقی
در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.
جک سقفی T شکل

جک سقفی صلیبی (T شکل)

جک صلیبی همان گونه که از اسمش پیداست به شکل صلیب یا تی انگلیسی می باشد. این جک دارای یک رزوه در قسمت میانی برای تنظیم ارتفاع جک می باشد. کشیده بودن سر صلیبی جک، امکان استفاده از آن را در قسمت های مختلف امکان پذیر کرده است. همین دلیل کافی است که این نوع جک را رایج ترین نوع برای استفاده در ساختمان سازی تبدیل کند. جک صلیبی خود به دو دسته تقسیم می شود.

جک صلیبی ثابت

این جک دارای صلیب ثابت است. این جک برای جاهایی که نیاز به چرخش در قسمت صلیب نباشد، بسیار مناسب است. رایج ترین نوع جک ساختمانی مورد استفاده در ساختمان ها جک صلیب ثابت می باشد.

جک صلیبی متحرک

این جک دارای صلیب متحرک است و قابلیت این را دارد تا در زوایای مختلف چرخش پیدا کند. این جک برای جاهایی که نیاز به چرخش در قسمت صلیب باشد، بسیار مناسب است. اما باید گفت که این متحرک بودن صلیب، جک را در مقدار فشار های وارد از سقف بسیار شکننده می کند. به طور کلی این نوع جک قدرت تحمل بار کمتری نسبت به صلیب ثابت دارد.

 

جک سقفی عراقی و جک صلیب ثابت و متحرک

جک سقفی عراقی (U شکل)

در قسمت بالایی جک سقفی عراقی، قطعه ای U (یو انگلیسی) طراحی شده که نسبت به جک صلیبی دهانه بسیار کوچک تری دارد. از این جک برای نگهداری تیرچه و پل استفاده می شود. دهانه کوچک آن باعث می شود قسمت کوچک تری از سازه را نگه دارد، به همین دلیل نسبت به سایر جک ها کاربرد کمتری دارد.

براساس وزن جک ها و میزان تحمل بار نیز جک ها به دو دسته تقسیم می شوند:

جک سقفی سبک

در ساخت جک ها از لوله با قطر 5 برای قسمت بالایی یا لوله داخلی و از لوله با قطر 6 برای قسمت پایینی یا لوله خارجی استفاده می شود. در ساخت جک سبک از لوله با ضخامت 2 میلیمتر استفاده می شود.

جک سقفی سنگین

در ساخت جک سنگین از لوله با ضخامت 2/5 میلیمتر استفاده می شود. جک های سنگین وزن بیشتری را نسبت به جک های سبک تحمل می کنند. از طرف دیگر برای خرید با توجه به وزن بیشتری که دارند باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. انتخاب نوع جک سبک یا سنگین در پروژه بستگی به شرایط دارد و جاهایی که نیاز به تحمل بار بیشتر هست از جک سنگین استفاده می کنند.

 

سایز جک استاندارد

جک های ساختمانی در حالت استاندارد در 4 سایز تولید می شوند:

  • جک 3/5 متری
  • جک 4 متری
  • جک 4/5 متری
  • جک 5 متری

جک 3/5 متری و جک 4 متری به ترتیب بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارند.

 

قیمت جک سقفی

قیمت جک با توجه به نوسانات قیمت آهن مدام در حال تغییر است. قیمت لوله و دستمزد تولید دو پارامتری هستند که قیمت نهایی جک را تعیین می کنند. با توجه به نوسانات برای اطلاع از قیمت جک ساختمانی با ما تماس بگیرید. در کارگاه سیویل سان جک به صورت کیلوئی به فروش می رسد. در تولید جک از لوله درجه یک و رزوه چدن نشکن 20 سانتی و 17 سانتی با کیفیت استفاده می شود.

این مطلب را دوستان خود به اشتراک بگذارید

سوالات متداول

ارتفاع مجاز استفاده از جک 3/5 متر می باشد. برای ارتفاع بیشتر جهت ایمنی کار ملزم به استفاده از داربست فلزی خواهید بود.

حداکثر باری که از هر جک می توان انتظار داشت 1500 کیلوگرم می باشد.

به ازای هر متر مربع باید از یک جک استاندارد استفاده کرد. به طور دقیق باید میزان فشار بتن محاسبه گردد در صورتی که فشار وارده بیش از 1/5 تن است باید فاصله جک ها را تا 80 سانتی متر کاهش داد.

در جک سبک از لوله با ضخامت 2 میلیمتر و در جک سنگین از لوله با ضخامت 2/5 میلی متر استفاده می شود. به طور کلی جک سبک تحمل بار بیشتری نسبت به جک سبک دارد که با توجه شرایط باید جک مناسب را خریداری نمود.